VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

onsdag 20 januari 2010

Vilken vecka...

Ja nu har jag häst igen. Mio är helt underbar. Var ute på en skogstur i lördags. Suzanne var så snäll att hon lånade ut Freyr till Ronja så honkunde hänga med ut. Gissa om de var pigga :-) Det var de kan jag lova, men de skötte sig hur bra som helst. Var lite otrevligt på vissa ställen. De har gallrat skogen och det låg stockar på stigen som snöat över så ibland var det balansgång på hala stockar. Hästarna fixade det galant. De är helt otroliga våra "lurvtroll" På söndag blev det ett pass på banan. Oj Oj Oj vilken dålig kondis jag har... Var helt slut efter 45 minuter. Nu blir det till att börja träna upp flåset :-)
Blev inget besökt till Suzanne och Izabella i fredags. Tänkte åka dit idag, men fick ställa in det också. Är lite krasslig med feber så jag vill inte dra dit några basilusker. Får ta en dag till veckan och åka dit. Vill ju så gärna se underverket, om än bara genom en glasruta. Ska jag vara ärlig så längtar jag en hel del efter Suzanne också.
Nu är det dags att äta frukost. Ska väcka Ronja så jag får sällskap vid frukostbordet. Ha det gött!!

1 kommentar:

  1. Jag saknar dej och tiden i stallet med. För att inte prata om hur mycket jag saknar Elvis och Freyr. Du är såå välkommen att hälsa på när du känner dej piggare.

    Kram

    SvaraRadera