VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 5 januari 2010

Snart kommer han....

Nu verkar det som att Mio kommer till mig. Han har inte hostat något på flera dagar nu trots att Sirpa satt igång honom. Om allt klaffar så kommer han i slutet av nästa vecka. Det ska bli så jäkla roligt. Han är efterlängtad. Blir kul att se hur Freyr reagerar. Han har ju inte haft hästkompis på länge nu. Han blir nog jätteglad.
Therese och Jonny är här och hälsar på. Jag är lite av en hönsmamma och tjatar på Therese att hon måste äta ordentligt, vara rädd om sig osv.. Hon verkar må ganska bra, lite illamående på morgonen och kvällen. Trött är hon, men det har hon alltid varit :-)
Nu har det varit minst 20 grader minus sedan förra året. Nu får det räcka tycker jag. Jag vill ha tillbaka vattnet i stallet, minst 100 myggbett och riktigt med stekande SOL! Jag hatar verkligen VINTERN!
Nu ska jag kolla till "farmen" på facebook och sen jaga lite skatter i treasure madness.
Ha det gött !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar