VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 26 januari 2010

Hjälptyglar.. Ja tack!

Nu måste jag få säga att hjälptyglar är bra. Har varit lite emot det förut, men nu måste jag säga att de är till stor hjälp. Har longerat Mio med inspänningstyglar några gånger och det har fungerat riktigt bra. Han verkar acceptera bettet mycket bättre då. I går var det dax att testa hjälptygel vid ridningen. Det fick bli martingal. Det var grejer det. Han gick riktigt riktigt bra. Inga problem att skritta fast jag tog i tyglarna. Var mycket mer avslappnad och kändes mer lugn och trygg med det. Jag kommer att fortsätta rida honom med martingal. Varför vara så "stöning" och inte ta till hjälpmedel när det fungerar.
Till helgen kommer med största sannolikhet Suzanne och Izabella hem. Gud va skönt för dem. Har sagt till Suzanne att hon ska hålla si borta från stallet fast hon kommer hem. Nu ska hon, Daniel och lilla Bella skapa sig nya rutiner och bli en "ny familj" med en ny liten medlem. Undrar hur Elvis kommer att reagera på det lilla pyret? Han blir nog alldeles till sig :-) Åh.. va gärna jag skulle vilja vara med när de tar första turen med sin "Bugabo"
Jag har förmodligen bihåleinflammation/öroninflammation. Ska till doktorn 15.00 idag. Inte roligt alls. Ronja är också genomförkyld och har feber. Det fick vi som skröt över att vi klarat oss från förkylning. Ska aldrig säga så igen. Nu är det dax för förmiddagskaffe. Nån som vill ha? Välkommen i så fall. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar