VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 25 december 2009

Nu är julen över...

Jag är ingen vän av julen så nu tycker jag det är skönt att den är över för denna gång. Det är bara en massa ståhej och ett jippo för alla köpmän. Jag tänker på alla som sitter ensamma och övergivna denna familjehelg, eller ännu värre alla barn som får uppleva en jul med massor av fylla och bråk. Det bästa med julen för mig är när jag får stå vid spisen och fixa all maten.
Vi firar naturligtvis jul även i min familj, fast inte med en massa stress och hysteri. Så här såg årets julafton ut: Andreas, Maria och morsan kom lagom till julbordet vid 14.00. När vi alla var mer än mätta och belåtna var det tid till samvaro. En del med barnasinnet kvar kollade på Kalle Anka. Vi andra satt och snackade. Kändes konstigt att Therese inte var med och firade jul. Hon firade med sina svärföräldrar i Norge :-(
När vi smält maten lite så tog Maria tag i julklappsutdelningen. Det verkade som om alla var riktigt nöjda med sina klappar. Jag fick fler indianer och afrikagrejer till min samling. Freyr hade köpt mig en jättevacker skål som var som en dalahäst. Han är inte dålig att träffa rätt den kusen! Nu blev det lite kaffe och kakor innan Andreas körde hem morsan. När klockan var runt 20.00 var det hela över. Skönt! Nästa år blir det nog lite annorlunda. Då är jag ju mormor.
På söndag är det dags att kolla på häst igen! En maxad D-ponnyvalack på 14 år. Får hoppas att det är något för mig och att han är FRISK!
God fortsättning på julen och ett riktigt bra 2010!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar