VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 31 januari 2010

Vitlök i örat....


Som jag skrev senast så skulle jag till vårdcentralen för jag trodde jag fått bihåleinflammation IGEN! Jag fick träffa en kvinnlig läkare. Hon var stor som ett hus med ett ännu större hår på toppen. Det var en upplevelse i sig. Hon började med att fråga om jag åt ordentligt hmmm.... sen frågade hon om jag böjde mig framåt när jag åt??? Hon ordinerade mig att dricka the med citron och honung. Vidare skulle jag dra ner mössan nästan över ögonen. När hon sen sa att jag skulle äta vitlök höll jag på att smälla av. Hon talade till mig som till ett litet barn. Det gillar jag inte. Usch och fy! Hon hade ju inte kollat varken bihålor eller örat som värkte som fan. Ja till slut kollade hon iaf detta och kontaterade att jag hade en vaxpropp i örat. Jag skulle gå hem och droppa i revaxör i tre dagar sen komma tillbaka och spola örat om det inte var bättre. Det var för kallt ute för att spola när jag var där. Hmmm.. är det varmare om tre dar då tänkte jag. Jag gjorde som hon sa och i fredags hade det gått tre dar och jag var INTE bättre snarare sämre. När jag ringde rådgivningen på vårdcentralen blev de vansinniga. De använder inte revaxör längre. Det lägger sig som ett lager i örat och vaxet har inte en chans att rinna ut. Nu använder jag nåt annat jox och ska tillbaka på tisdag och spola örat. Jag blir så jävla trött på att man inte ska kunna få hjälp direkt!
På hästfronten händer det inte så mycket just nu. Det är alldeles för kallt att rida. Jag är en riktig fryslort! Vi har fått fler "hyresgäster" i en av hagarna. En älgko med kalv går där och äter gamla frusna äpplen. Vet inte om det var de som skrämde ut Mio ur hagen. Han stod iaf utanför stalldörren en kväll när jag kom upp och skulle ta in kusarna. Jag bara gick in i stallet och öppnade hans boxdörr och lockade på honom. Då kom han lungt in och gick raka vägen till boxen. Han blev lite besviken när maten inte var på plats. Som tur var hade han inte haft sönder staketet. Övertråden låg ner på ett ställe det var allt. Freyr hade gjort skrot av övertråden i grinden men stod snällt kvar i hagen. Gissa om våra kusar är lurviga? Det blir härligt när de börjar fälla! Ska nog börja ge B-vitaminer redan nu tror jag.
Nu är Suzanne och Izabella hemma. Ska göra mig en tur dit och hälsa på men vill vara bra i mitt öra först. Vill ju inte komma med nån smitta till den lilla prinsessan. Är så nyfiken så jag spricker snart. Får nog bli på tisdag efter läkarbesöket om allt är okej.
Nu ska jag spela lite innan det blir en tallrik red berries och sen sänga. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar