VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 22 juli 2010

Vill bli mormor NU.....

Hej svejs igen! Nu borde det inte stå på föränn jag är mormor. Therese har varit inlagd på Ahus universitetssjukhus (Norge) en dryg vecka nu. Hon har begynnande havandeskapsförgiftning. Igår satte de igång förlossningen. Metoden som de använde var helt ny för mig. En kateter med en ballong på fördes in i livmodern. Där fylldes ballongen med koksalt. Denna får sitta max 36 timmar. Syftet är att livmoderstappen ska mjukas upp och att värkarbetet ska dra igång. Tyvärr hade den inte önskad effekt utan trillade ut i går kväll. I morse fick hon börja med värkstimulerande tabletter. Har inte känt något speciellt av det heller. Nu får vi se hur det fortskrider. Får hoppas att det hela startar snart.
På hästfronten är det lite stilla just nu. Suzanne och jag var ute på en tur i söndags. När vi ridit en bit upptäckte vi att Mio tappat en sko. Vi kollade hela vägen hem om vi kunde se nån sko men inte heller. När vi kom hem gick vi en sväng i hagen och kollade. Dröm om min förvåning när jag hittade den i leran vid deras "övergångställe" vid bäcken. På tisdag kommer Calle och slår på den tillbaka. Ska bli gött så jag kan rida igen. Han är lite ömfotad på grusvägen utan skor.
Nu börjar det hända saker i mitt hus igen. ÄNTLIGEN! Ska försöka ta lite bilder och lägga ut. I morgon ska jag köpa panel till väggar och tak. Kanske kan bli inflyttning innan hösten i alla fall.
Nu ska jag krypa ihop i soffan med lite godis och kolla på dumburken. Nästa gång jag skriver får vi hoppas att jag kan tituleras MORMOR ANNICA :-) Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar