VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

lördag 24 juli 2010

MORMOR......

Äntligen är väntan över. Klockan 00.40 i natt föddes lilla Ellen Otilie Kaldal. Hon vägde 2430 gram och var hela 44 centimeter lång. När Therese ringde vid 19-tiden och sa att vattnet hade gått så tänkte jag äntligen, nu blir jag nog mormor inom ett dygn. Det gick snabbare än jag trodde fast visst kändes det som en evighet. Ni kan tro att jag blev lycklig när Therese ringde i natt och berättade. I morgon åker vi till Norge och beskådar underverket. Åhhh.. kan knappt fatta att det är sant. Jag har blivit Mormor!
Vår lilla kattunge Knorr har varit borta några dar så vi trodde det värsta. Finns ju massor av faror för en sån liten ulltuss. Dröm om min förvåning när han satt i stallgången i morse. Full av bus och jätteglad när jag serverade mat. Skönt att det inte hade hänt honom något eller att han blivit rovdjursmat.
Jag ska försöka ta lite bilder på Ellen så klart men även på djuren och min husrenovering. Det kommer jag lovar. Nu ska jag ge mig ut och göra nåt nyttigt. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar