VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

måndag 5 juli 2010

Uppdatering....

Det blir inte så mycket bloggande för mig nu som ni kanske märkt. Varför vet jag inte riktigt men jag ska skärpa mig :-)
Denna vecka är jag ensam hemma. Ahti och Ronja har åkt till Strömstad på semester. Ganska skönt fast det är ju lite ovant också.
Jag har börjat gå hos en dietist för att få hjälp med min vikt. Nu är jag inte som alla andra som ni kanske märkt. Jag vill gå UPP i vikt. Gissa om det är svårt. Det är fanimej nästan omöjligt. Jag försöker äta minst 3-4 ggr/dag. Har även fått näringsdryck utskriven. Tar en om dagen. De är jättegoda. Har med kaffe och skogsbärssmak. MUMS! På fredag ska jag till dietisten igen. Får se vad vågen visar då. Sista jag var där vägde jag 43 kilo till mina 162 cm över marken. Det är på tok för lite!
Jag har även börjat hos en jobbcoach. Ska försöka komma fram till vad jag ska bli när jag blir stor :-) Har gjort en slags test för att se vad som skulle passa mig. Det visade bl.a. biblioteksassistent. Det kan nog vara nåt. Får se om jag kan få arbetspröva på bibblan i Hagfors. Ska även på utredning för att se om jag har ADHD eller nåt annat. Som sagt jag är inte som alla andra jag. Hehehe!!
Husrenoveringen går väl så där. Jag hoppas att semestern gör Ahti gott så han kommer igång med hammaren igen. Ska försöka städa upp lite runt huset nu under veckan. Får se om jag kan sätta lite fart på min granne Göran och hans motorsåg. Har en del ved som ska kapas.
Att jag har världens underbaraste häst vet nu ju redan, men nu har han stigit ytterligare i graderna. Från prins till KUNG! Var på clinic för Rolf i torsdags. Mio gick verkligen som en kung. Han gjorde skänkelvikning i galopp och till och med ett jättefint galoppombyte. Han är sagolik min Mio.
Igår gjorde jag och Maria i ordning hagen nedanför mitt hus. Det var blött, varmt och knott så in i helsike. Skönt ändå att få det gjort. Tack för hjälpen Maria! Gissa om hästarna var glada med gräs ända till magen. Så i morse ringde Andreas och sa att kusarna var ute på vift. När jag kom upp till stallet så spatserade de runt på Andreas infart till huset. Det var bara att ta grimman på Mio så följde Freyr med till hagen. De är allt supersnälla våra kusar Suzanne! Det är onekligen lite myska varför de går ur just den hagen. Det var lika förra året. Och på precis samma ställe. Visst är det konstigt!
Nu ska jag hoppa in i dusch och sen resa till stora staden Hagfors. Ha det gött alla och njut av den svenska sommare! Tjingeling..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar