VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 11 september 2009

Nu är "Lisa" på väg.....

Ja igår den 10 september var det begravning för min vän Leif "Lisa" Larsson. Det var en mycket fin begravning. Det var nog precis som han skulle ha velat ha det. Efter klockrigningen spelades : Jag går och fiskar. Kunde inte ha varit en mer passande låt. Prästen Ingela Jönsson var också bra. Inget långrandigt tjafs. Sista låten som spelades var också ruskigt fin, med en gripande text. Vet inte vad den heter tyvärr. Nu tänker jag mycket på Stefan (Lisas grabb) Det är nog många tankar som far runt i hans skalle nu. Jag önskar det fanns något jag kunde göra.
Nu till något helt annat. Igår red jag Zombra, först i paddocken sen gick jag ut en sväng. Hon skötte sig super. Är lite "tjafsig" med bettet i början men det blir bättre efter en stund. Idag var Madde hit och red henne. Det gick kanonbra. Hon tog galoppfattning hur fint som helst. Ingen rusning eller slängtrav. Toppbetyg till Madde och Zombra. Ni var skitduktiga!
Nu ska jag försöka komma i säng. Ska upp tidigt i morgon. Suzanne ska på kurs med Freyr och d hänger jag med. Klockan 8 drar vi till Hannäsbanan i Kil.
God natt alla bloggarvänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar