VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 17 september 2009

Mysteriet "Bettgåtan"....

Nu är vi riktigt på gång med kusarna jag och Suzanne. Har ridit och/eller longerat i stort sett varje dag denna vecka. Förra veckan red jag lite på banan och tyckte då att Zombra var lite tjafsig med bettet. Skrittade då ut en minirunda i skogen. Det tyckte hon var kul. Under helgen var Madde här och red Zombra. Hon var lika (om inte värre) med bettet då. Bortsett detta så gick det jättebra när hon red henne. Hon t.o.m. galopperade. Zombra tog vä. galopp hur fint som helst, men höger var lite svårare. Det bästa var att hon INTE rusade in i galoppen utan tog den jättelungt och fint. Idag longerade jag först och sedan testade jag sidepull (bettlöst träns) men det gick inte alls. Suzanne och jag provade flera olika bett men det var inget som låg bra i hennes mun. Jag måste kolla hennes tänder och mun . Som det är nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Känns inte rätt att rida henne med varken det ena eller det andra just nu, innan jag fått kolla upp om hon har något problem i munnen. Det känns lite tråkigt nu när vi äntligen kommit igång på allvar. Jag tycket till och med att hon verkade irriterad av repgrimman idag.
Idag har jag varit till Lillåsen och träffat föreståndaren. Ska börja arbetsträna den 28/9. Ska göra 2 timmar varje skift till att börja med. Det är både spännande och pirrigt. Hoppas att det funkar så att jag kommer ut i arbetslivet igen. Har inte jobbat natt tidigare så det ska bli kul att testa det. Snälla alla bloggare, håll tummarna att det funkar!
Nu ska jag börja med maten. Idag blir det potatisbullar. Fick så mycke mos över igår som är synd att bara slänga bort. Det är ju faktiskt ganska gott med "monker" och lingonsylt!
Ha det gött och njut av det fina höstvädret!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar