VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 29 september 2009

Arbete och SM...


Under helgen har jag varit i Mullsjö på SM i westernridning. Vi startade hemifrån klockan 9 på fredag morgon. Resan gick lätt och smidigt. GPS-en strulade till det lite när vi kommit nästan ända fram. Han bad oss svänga vänster som jag naturligtvis gjorde, lydig som jag är. Det visade sig var helt galet. Den vägen blev till en liten "kostig". Var bara att vända och köra på känsla. Det gick mycket bättre. Vi fortsatte ca 150 meter och där var det skyltat westerntävling. Väl framme installerade vi oss på våra rum jag, Ronja och Therese. Det var väl inget lyxhotell precis men fullt acceptabelt. Strax började våra lagdeltagare anlända och hästarna blev installerade i sina boxar. Det var såna där transportabla boxar med stora sprängsten som underlag. Inte så kul. En spånbal förslog inte långt. Som tur var fanns det extra att köpa. När så kusarna blivit nattade och alla var på plats bjöd Lenas kompis Camilla mig på lite vin. Det smakade ljuvligt! Det blev kvällen tidigt för klockan 8 på lördag morgonen startade tävlingarna. Lagets första klass var en Western Ridning. Jeanette med Indicaana och Lena med Tequila red den klassen. De gick ut hårt och knep 1:a och 2:dra platsen. Så var ribban satt :-) Nästa klass var Horsemanship. Där red Lisbet med Ceasar till sig en 3:dje plats och Jeanette en 2:dra plats. Nu var det sluttävlat för laget denna dag. På kvällen var vi in till Mullsjö och käkade jättegod pizza. Upp lika tidigt på söndag. Dagen startade med Trail. Lotta och Zagritsa fixade en 2:dra plats och Sara och Jay Jay Spotted Girl tog 3:dje platsen. Nu ledde vi på 76 poäng Laget på andraplatsen hade 50 poäng. Inför de två sista klasserna hade vi en ledning med hela 26 poäng. Efter lunch var det dags för Pleasure. Där red Sara till sig en 2:dra plats och Lisbet knep 3:djeplatsen. Nu återstod bara en klass Reining. Lotta kom på 4:de plats och Lena kom 2:a. Nu stod det klart. VI VANN SM-GULD! Kan inte fatta det riktigt. Fy fan va jävla skönt!! Nu ska vi smälta detta, sen blir det segerfest.
Igår började jag min arbetsprövning. USCH! Det kändes inte bra alls. Kändes som jag inte kunde något alls. Kanske inte är rätt för mig att jobba inom vården.. Nu känner jag mig enbart vilsen och besviken och oduglig. Jävla skit!
Nu ska jag bege mig till stallet och mocka skit. Det kan jag iaf :-) Ska jobba Zombra lite i linan tror jag. Vill inte använda bett föränn jag kollat hennes mun. Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Du kan mycket mer än bara mocka skit.. tar kanske ett tag innan du kommer in i jobbet.. så ge det lite tid fast det är svårt. Hejar på dig. Kramar

    SvaraRadera