VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

lördag 25 december 2010

Nu får det räcka...

Nu måste jag säga att kylan håller på att ta knäcken på mig. Jag är så trött på bylsiga kläder, stela fingrar, frusna vattenhinkar och för lite utomhusvistelse. Måste väl slå om snart... Vart är den globala uppvärmningen? Om inte bensinen vore så dur tror jag bilen skulle få stå på tomgång dygnet runt. Allt blir så besvärligt när det är kallt. Rida är ju otänkbart. Inte skönt varken för hästarna eller ryttarna. VILL HA VARMT NU!!!!
Hoppas alla haft en lugn och fin jul. Min julafton var jättelugn. Lite ovant när inte alla barnen var med men vi firade ju en extra "lilljul" några dagar innan. Jag måste ha varit lite snäll i alla fall för jag fick faktiskt flera paket. Jag fick två par vantar och en STOR afrikamask bl.a. Min gubbe fick en fågelbok så nu kan han hålla koll på alla fåglarna vid fågelbordet. Nu tycker jag att det är skönt att julen är över. Ska inte dröja förrän julsakerna förpassas till källaren igen. Gött dä!
I morgon blir det en tur till Karlstad och hämta Jerry som kommer med tåget från Nyköping. Blir kul att han kommer och hälsar på igen. Hoppas vi får vara friska nu och att inga andra missöden händer.
Nu blir det stallet sedan Fångarna på fortet. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar