VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

lördag 19 december 2009

Årets julklapp...




Idag har jag och familjen varit till Norge och firat jul med Therese och hennes sambo Ole Jonny. Vi åkte hemifrån vid halv 10 - tiden. Hämtade morsan i Hagfors och drog sedan mot resmålet. Det är så drygt att åka. Först innan man kommer till Torsby sen är det i princip bara skog ända till Kongsvinger. Jag vi kom iaf fram vid halv 2 - tiden. De hade fixat ett riktigt smarrigt julbord, med både julkorv, skinka, dopp i gryta och allt annat som hör till. Jag åt så jag nästan inte kunde resa mig. Så blev det dax för kaffe och kaka. Therese svärmor Anny hade bakat kakan. Den var supergod. Tror ni det var slutproppat med det? Nej då kom en STOR skål med ris a´la Malta och saftsås fram. Nu var det bara rulla av stolen och sjunka ner i soffan för julklappsutdelning. Jo det var så sant, jag, Anny(Jonnys mamma) och Arild (Annys sambo) var ut och fick lite "frisk luft" också. Nu till paketutdelningen! Det blev en höjdare. Alla öppnade sina paket utom jag och Anny för vi hade inga paket att öppna! Då tog Therese och Jonny fram två precis lika paket. Ett till mig och ett till Anny. Gissa om vi först blev förvånade när vi såg innehållet. Det var blöjor, en nappflaska och en napp! Sen trillade poletten ner och vi förstod att vi skulle få BARNBARN!! Nu blev det kramar och massor av känslor. Therese ringde sin pappa Thomas och berättade när vi var där. Hon satte på högtalartelefonen och så sa hon - Hej det är Therese. Jag har nåt att berätta. Du ska bli Morfar. Det var riktigt kul att höra hans reaktion. Först sa han -Jaha. Sen var det tyst........ Sen kom -Det var väl roligt. Sen var det tyst... Man hörde lång väg hur överumplad han blev. Det var jätteroligt.
Kan ni fatta, i augusti blir jag MORMOR!!! Det är stort. Ni kommer nog att kunna läsa hur det hela fortlöper framöver.
På hästfronten är det totalt stillestånd just nu. Jag återkommer med info i den frågan. Nu ska jag försöka samla ihop mig för att komma i säng. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar