VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 1 november 2009

Rustad för kyla..


Nu har jag äntligen fått mig en ridoverall. Den är så himla snygg och praktisk. Den har blixlås i benen så det går att dela från midjan och ner. Har även hängslen så man kan ta av överdelen och overallen sitter upp ändå. Jättesmart! Nu kan "kung vinter" komma när han vill. Jag är rustad till tänderna :-) Fast iof får han gärna vänta. Jag gillar INTE snö och kyla!

Therese verkar återhämta sig bra. Hon kommer hem den 6 nov och stannar hemme några dagar. Hon och Ronja ska till Stockholm på PINK-konsert den 10 nov. Nu får vi hoppas att hon orkar det också annars blir de nog riktigt lessna.

Blir inget hästkollande idag. Det blir på tisdag istället. Ska bli så spännande. Det är en arabvalack på 15 år. Han är inte westernriden innan, men har gått hoppning och en hel del dressyr efter vad som sägs. Han är skimmel och ca 146 cm i mankhöjd. Precis lagom för mig. Han finns i Väse så det är ju nästan i grannstugan. Visst ser han fin ut på bilden. Ska bli kul att se honom i verkligheten.

Ska snart åka till stora staden Hagfors och handla middagsmat. Passar på att göra en sväng till morsan och till kyrkogården också. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar