VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

lördag 24 oktober 2009

Nu var det ett tag sedan..

Ja nu har jag fått min efterlängtade oveall. En besvikels! Den var alldeles för stor. Att sedan dragkedjan var trasig gjorde inte saken bättre. Usch va lett ja blir. Har fått tag på en annan nu, men inte fått den ännu. Jag återkommer i overallfrågan.
Freyr mår prima nu. Är sitt gamla vanliga jag. Dricker lagom och framförallt kissar normalt. Var nog bara det att han slukade sin Himalaya saltsten på några dagar. Skönt! Dessa islänningar är riktigt finurliga. Tror de vet när kroppen behöver en utrensning. För tillfället äter han rötter och sin egen skit. Ja han äter ju vanlig hästmat också så klart. Det är säkert nåt i rötterna som han vill ha, men för att inte få sandkolik så äter han bajs. Finurlig kille Freyr.
Zombra har fortfarande problem med sin mun. Hennes problem är mer än vad jag klarar av så hon åker tillbaka till sin matte den 8 november. Känns jättetråkigt, men det är ändå det bästa. Nu letar jag ny kuse och ska åka och kolla på en American Curly vallack på 7 år idag. Han är westernriden och enligt ägarna lugn och lätthanterlig. Nu får ni hålla tummarna att det verkligen stämmer mellan honom och mig. Jag håller er uppdaterade.
Så till min arbetsprövning. Det funkade inte alls. Jag blir så besviken på mig själv. Varför klarar jag inte av stressen som blir när jag får krav på mig. Jävla skit!!! Får ta nya tag och se efter ett annat ställe att testa på. Kanske ska jag helt enkelt inte jobba inom vården. Fortsättning följer...
På hemmafronten är allt sig likt. Jo föresten vi har börjat renovera Ronjas rum. För tillfället ser vårt TV-rum ut som ett litet zigenarläger men det är det värt. Hon kommer att få ett jättefint rum.
Min gubbe har köpt sig en ni leksak också. En Suzuki 250cc ATV. Nu menar han att jag ska köra eländet också. Det ska vi allt bli två om :-))
Nu ska jag kasta mig i duschen och göra mig redo för att dra till Örebro med Suzanne, Ronja och Tua. Ska ju som sagt kolla på häst. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar