VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 1 februari 2011

Det är mycket nu...

Här händer det grejer vill jag lova. Vet inte riktigt vart jag ska börja...
Jag tar det från början.
Fredag: Jag och Ronja startade tidigt med att åka till Karlstad och fortsättningen på hennes ADHD-utredning. När vi var klara där styrde vi kosan mot Fellingsbro. Blev matstopp på Max i Karlskoga. Väl i Fellingsbro packade Ronja om väskan för vidare färd mot Lindesberg och Sofies 20-årsfest. När jag släppt av Ronja styrde jag raskt hemåt igen. I Lesjöfors blev det ett stopp igen. Poliskontroll! Allt gick bra förutom att stagen efter extraljusen måste bort. En tvåa på det och en tur till bilprovningen. SUCK! När jag väl kom hem berättade Ahti att svärmor ramlat och slagit i axeln och ansiktet. Blev ambulans till Torsby där hon fortfarande ligger. Ska åka dit idag och besöka henne.

Lördag: Strax före sex på morgonen blev jag väckt av telefonen. Det var Ronja i andra ändan. Hon berättade att hon var på akuten i Lindesberg. Akut alkoholförgiftning! Allt gick bra med henne men jag blev riktigt rädd vill jag lova. Hon hade 2,3 i promille när hon kom in vid 4-tiden. Tur att hon har så fina vänner som tog hand om henne. Får hoppas att detta blev en läropeng för både henne och de andra på festen.

Söndag: Strålande väder denna söndag. Suzanne och jag utnyttjade detta till en helt underbar ridtur. Våra hästar är helt otroliga. De var så klart glada och pigga men ändå superlydiga. KUL KUL! Elvis råkade ut för en liten traumatisk upplevelse dock. En joggare kom emot oss utan att sakta ner på farten. Detta gjorde så klart hundstackarn osäker. Han rusade mot joggaren och lät väldigt "skarp". Joggaren gjorde då utfall mot stackars Elvis som blev ännu räddare. Allt slutade med blotta förskräckelsen men lite otrevligt var det allt. Kan ju förstå både Elvis och joggaren. De var nog lika rädda :-)

Måndag: Första dagen på min arbetsprövning. Kändes jättebra. Fortsätter det så här så kommer det att gå hur bra som helst. Kändes nästan som förr faktiskt. HÄRLIGT!

Idag: Ledig idag. Hästarna ute och stallet klart. Blir som sagt en tur till Torsby och besöka svärmor. Nu ska jag fixa till mig innan jag är resklar. Det kan ju ta sin tid det :-) Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar