VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 27 april 2010

Renoveringen är igång..





Nu jäklar börjar det hända saker. Nu är trappan riven och golvet borta. Nu får det stå och lufta så ett par dar innan vi börjar lägga ny trossbotten och isolera golvet. Är det nån som har isolering, regelvirke eller golvmatta till salu? Hör av er till mig i så fall.
Therese har fått sin barnvagn. Den är jättesnygg. Gissa om jag provkört nåt.. Åhh va det ska bli kul att få köra den på riktigt när lilla Ellen kommer. Blir nog lika stolt som min mamma var när hon gjorde premiärturen som mormor :-)
Hästarna fäller och är superpigga. De har nog vårkänslor tror jag. Bara hagarna torkar upp lite mer ska de få vara ute dygnet runt. De har ju tak att stå under så jag tror de kommer att tycka det är toppen. Pga badrumsarbetet har jag inget vatten i stallet. Kör ca 90 liter/dag men det är det värt. Jag får ju ett BADRUM!
Nu ska jag ta med mig kaffekoppen ut på verandan och njuta lite av det vackra vädret. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar