VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 21 mars 2010

Va är det med vädergudarna...

Idag hade jag och Suzanne laddat upp för härlig ridtur i det vackra vårvädret. Gissa om jag blev sur när jag kom upp och det var totalt snökaos. Igår som det var så fint att jag till och med plockade fram vårjackan. Blev ingen ridtur, men det kommer förhoppningsvis fler fina dagar så vi kan komma ut i skogen.
I går morse var jag lycklig som om jag vunnit storvinsten på lotto. Jag tänkte att ja tar och kollar om det kommer vatten i stallet. Har varit fruset hela vinten. Dröm om min förvåning när det KOM VATTEN! Uj uj va lycklig jag blev. Rena lyxen att fylla hink efter hink och bara tömma ut. Nu slipper jag "dunkhelvetet"
Jag har köpt mig ett köksbord och sex stolar i furu. Det är jättefint. Har även köpt en toastol. Det går sakta men säkert framåt med att få i ordning mitt "Paradis" Pondorosa. Erikshjälpen har varit här två gånger och hämtat loppisprylar. Det blir nog en vända till innan allt är borta, men nu går det att gå i huset iallafall.
Nu ska jag surfa runt lite på Face Book. Måste ju se till min "farm" och gräva efter lite skatter. Ha det gött alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar