VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 21 februari 2010

Hå hå ja ja...







Nu var det länge sedan jag skrev i min blogg. Kan börja med att varmt rekommendera Tomat och Mozarellakorven jag skrev om tidigare. Den var riktigt god men DYR!
På hemmafronten är det minst sagt turbulent. Av allt att döma så kommer jag att flytta till mitt älskade PONDOROSA så fort det bara går. Situationen som den är idag är helt ohållbar. Visst är det jobbigt och så men det känns ändå att det är det enda rätta. Nu ska jag undersöka möjligheterna till att dra igång med lite "panikrenovering" så att jag kan bo i mitt älskade hus. På bilden ser ni utsikten från min lilla veranda. Där blir det toppen att sitta med en kopp kaffe och kolla på hästarna i hagen till sommaren. Det är riktig avkoppling! Är det någon som känner sig sysslolös, har en hammare och vill hjälpa mig så är ni varmt välkomna. Jag lovar att jag bjuder på ett hejdundrande kalas när allt är klart!
På hästfronten händer inte så mycket. Är det inte polarkyla så är det snöstorm och det är väderlek som inte passar mig. Nu får det räcka tycker jag.
Trots allt så ser jag fram emot en härlig VÅR och SOMMAR! Vi är ju på "vinnarsidan" känns det som. Visst är det härligt med takdropp och fågelkvitter. Idag verkar det bli en fin dag. Kanske kan det bli en liten tur med "kusen" En galopp i lössnö är inte helt fel. Landar mjuk gör man om det skulle vara svårt att hänga med :-)
Ha det gött tills vi hörs nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar